Osteopathie

In onze praktijk werken wij samen met een osteopate. Wanneer het geïndiceerd is, verwijzen we jullie graag door voor enkele behandelingen. Dit met als doelstelling om het zelfherstellend vermogen van het lichaam te optimaliseren.

Wat is osteopathie?

Osteopathie is een volwaardige medische discipline die zich richt op het vinden en behandelen van functiestoornissen in de mobiliteit van gewrichten en weefsels in het algemeen.

Een osteopaat gaat op zoek naar de oorzaak van uw lichamelijke klacht. Het volledige lichaam wordt manueel onderzocht op allerlei bewegingsverliezen van het bewegingsapparaat, de organen en weefsels in het lichaam. Deze bewegingsverliezen worden behandeld door manipulaties, mobilisaties en spiertechnieken waardoor de doorbloeding en de bezenuwing verbetert en de klacht afneemt.

De osteopathie steunt op de principes dat de mens functioneert als een geheel en dat het lichaam over een zelfherstellend vermogen beschikt. Door de functie van het lichaam te herstellen, beïnvloedt de osteopaat dit zelfherstellend vermogen ten gunste.

Wanneer naar de osteopaat?

De osteopaat behandelt voornamelijk klachten in een functioneel kader. Wanneer bv. na medische onderzoeken (RX, CTscan, bloedonderzoek,...) geen structurele veranderingen worden vastgesteld, ligt de oorzaak wellicht in het functionele; in de mobiliteit van gewrichten, de doorbloeding, geïrriteerde zenuwen of overspannen spieren.

Osteopathie, osteopaat, silke de raedt, praktijk heusden destelbergen
Silke De Raedt
Osteopaat D.O

www.osteopaatgent.be

• Nekpijn: cervicalgie, trapezium syndroom, torticollis, whiplash

• Rugpijn: lumbago, acute blokkade, chronisch lage rugpijn, staartbeenpijn

• Hoofdpijn: spanningshoofdpijn, migraine, kaakgewricht problemen

• Extremiteiten: schouderpijn, perifeer entrapment (slapende/tintelende handen of voeten), frozen schoulder, carpaal tunnelsyndroom, kniepijn, voet- en enkelproblemen

• Neurologische klachten: piriformissyndroom, uitstralingen, sensibiliteitsstoornissen, evenwichtsstoornissen, tinnitus (oorsuizen)

• Spijsverteringsproblemen: prikkelbare darm syndroom (spastisch colon), opgeblazen gevoel na het eten, diarree, obstipatie, buikpijn,  reflux (oprispingen)

Voor wie?

Osteopathie is aan te raden voor zowel volwassenen (sporters, studenten,...) maar evenals voor kinderen, baby's en zwangere vrouwen.

Klik hier voor meer info over baby- en kinderosteopathie